|
Post by ingemvdylan on Apr 29, 2006 20:32:53 GMT 1
Over 6 weken gaan we beginnen met bijvoeding. Nou ben ik me een beetje aan het verdiepen in alles en ik heb wat dingen gelezen over de Rapley methode. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen.
|
|
|
Post by Suzanne mv Ryan on Apr 29, 2006 20:47:49 GMT 1
ik heb er nog nooit van gehoord maar ben zeer benieuwd hoe dat in zijn werk gaat ...... kan je het al kort uitleggen of ben je zelf nog niet zover
|
|
|
Post by ingemvdylan on May 4, 2006 20:14:13 GMT 1
Het komt er op neer dat je ipv gepureerde voeding, hele stukken eten geeft. Het idee er achter is dat de kleine echt ziet wat hij/zij eet en het eten zelf daardoor intressanter vindt. Ook is het puurder omdat het niet meerdere smaken door elkaar zijn. En het gaat ook weer op verzoek dus is het een logisch vervolg op borstvoeding. Maar ik moet me er zelf ook nog in verdiepen verder. Hopelijk kan ik het binnenkort wat beter uit leggen
|
|
|
Post by Suzanne mv Ryan on May 4, 2006 21:22:41 GMT 1
ohhh grappig joh en ja er zit wat in of je nou een gepureerde prak heb waar je niet kan ontcijferen wat het nou is of dat je nu iets 'tastbaars' voor je krijgt .. maar als je meer weet zet het graag hier neer
|
|
|
Post by Daphne + Daan on May 5, 2006 13:21:10 GMT 1
Ik zou de rapley methode niet doen vanaf het begin hoor. Laat m eerst maar even wennen aan het voedsel en als hij daar aan gewend is kan je altijd overstappen op rapley
|
|
|
Post by calimenero mv Ingmar(6 apr 06) on May 31, 2006 13:50:57 GMT 1
Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen, als ik het lees, klinkt het wel allemaal heel aannemelijk. En volgens mij kun je er al behoorlijk snel mee beginnen. Vanaf 6 maanden als toch???
|
|
|
Post by Marion on Jul 9, 2006 17:26:21 GMT 1
Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen, als ik het lees, klinkt het wel allemaal heel aannemelijk. En volgens mij kun je er al behoorlijk snel mee beginnen. Vanaf 6 maanden als toch??? Er is een speciaal forum waar je alle vragen én antwoorden mbt de Rapley methode kunt vinden. Rapley kun je meteen vanaf het begin toepassen. Het fijnmalen van hapjes is eigenlijk alleen begonnen om kinderen die nog niet toezijn aan bijvoeding, toch bijvoeding te kunnen geven. www.network54.com/Forum/382080/
|
|
|
Post by ingemvdylan on Jul 12, 2006 19:08:09 GMT 1
Leuk Dylan krijgt nu gepureerd eten maar ik wil toch Rapley eens gaan proberen. Lijkt me veel leuker voor mij en voor hem
|
|