|
Post by ingemvdylan on May 26, 2006 17:41:25 GMT 1
Over twee weken krijgt Dylan z'n eerste vaste voeding. Mama heeft er héél veel zin in en kan bijna niet meer wachten Nou sta ik al wel af en toe voor de schappen te kijken in de supermarkt en dan staat er zo ontzettend veel. En dan weet ik echt niet meer waar ik mee moet beginnen en wanneer je wat geeft. Ik zie sapjes, groentehapjes, fruithapjes, pap, toetjes, koekjes en ik snap er niets meer van Kan iemand me een beetje op weg helpen
|
|
|
Post by Daphne + Daan on May 28, 2006 10:51:41 GMT 1
Ik heb het zo gedaan: (Daan was toen bijna 6 maanden)
- eerst 5 lepels fruithapje van een klein potje van 4 maanden.
Toen dit goed ging en Daan geen gekke reacties had, ben ik gaan uitbreiden naar een half potje en daarna een heel potje (kleine potjes van 4 mnd)
- Toen dat nog steeds goed ging ben ik ook 5 lepels groentehapje gaan geven (ook klein potje van 4 mnd) Dat weer op dezelfde manier uitgebreid naar een heel potje.
Na een maand ben ik overgestapt op potjes van 6 maanden en dat ook weer voorzichtig geprobeerd en nu krijgt Daan een heel potje fruit en een heel potje groente en er is 1 melkfles vervallen. Hij krijgt nu ook een koekje en een sapje.
Zijn schema ziet er nu als volgt uit:
9.00 uur fles 180 water/6 scheppen omneo 11.00 uur 1 potje fruit van 6 mnd 13.00 uur fles 180 water/6 scheppen omneo 15.00 uur koekje en sapje 17.00 uur 1 potje groente van 6 mnd 21.00 uur fles 180 water/6 scheppen omneo
|
|
|
Post by ingemvdylan on Jun 8, 2006 17:01:17 GMT 1
Thnx Het hapje kan ik het beste 's ochtends geven toch? En geef ik dan een fruithapje en meteen erachter z'n fles (wat hij er nog van zou willen)? Of tussen twee voedingen door?
|
|
|
Post by Suzanne mv Ryan on Jun 9, 2006 10:48:27 GMT 1
ik lees me mocht van het cb beginnen als hij 4 maanden was dus kan ook niet wachten erop en ja wat ik al ingedachten heb ik om het bij de voeding van 11 uur te doen mooi voor zijn slaapie zeg maar .... maar meer tips zijn welkom ik lees lekker mee
|
|
|
Post by Daphne + Daan on Jun 9, 2006 12:44:03 GMT 1
Ik zou het fruithapje tussendoor geven en niet gelijk na z'n fles. Maak gewoon een extra eetmoment ervan. Ik gaf Daan altijd 's middags om 15.00 uur zijn fruithapje. Toen hij ook groente kreeg gaf ik dat smiddags en fruit 's ochtends.
Daan krijgt nu ook een yoghurtje na zijn groenten. Dus eigenlijk een maaltijd net zo als wij dat hebben.
|
|