|
Post by Daphne + Daan on May 2, 2006 9:32:04 GMT 1
Als je van voeding wisselt probeer die desbetreffende voeding dan minimaal twee weken te geven, want bijna iedere baby kan krampjes krijgen van het wisselen van voeding, maar dat wil dan niet zeggen dat ze niet tegen die voeding kunnen, maar dat ze er nog aan moeten wennen.
En probeer het geleidelijk aan te wisselen. Dus niet van de een op de andere dag, maar beetje bij beetje.
|
|
|
Post by Suzanne mv Ryan on May 2, 2006 16:18:10 GMT 1
klopt hoor had ik hier ook gehad alleen van omneo naar standaard 1 ben ik in 1 x over gegaan omdat hij TE veel spuugde van die andere en hij pikte deze prima op ... maar ja spugen met overgang van bv naar fles had Ryan ook inderdaad
|
|
|
Post by ingemvdylan on May 6, 2006 13:17:02 GMT 1
Heb ik net besloten de borstvoeding af te gaan bouwen. Over 5 weken is Dylan 6 maanden en ik was van plan de bv dan af te gaan bouwen naar nog 2 keer (ochtend en avond). Tot twee weken terug ging het kolven super! Dylan dronk +/- 200 cc per keer en ik kolfde -/- 180 cc per keer. Dat laatste beetje haalde ik dan uit de vriezer, of had dat nog over van de vorige dag (Dylan drinkt de ene keer 2 flesjes de andere keer 3) of ik kolfde het 's avonds nog even bij. Vorige week van de een op de andere dag begon de hoeveelheid met grote sprongen achteruit te gaan. Dit weekend wilde ik gebruiken om de boel weer op gang te krijgen maar ik zie het niet meer zitten Omdat ik sowieso over 5 weken wilde gaan afbouwen kan ik daar nu maar beter mee beginnen aangezien m'n bv toch al zo terug is gelopen (en ik zat een paar dagen geleden hier nog wel zo enthousiast te vertellen hoe goed het ging ;-)).
Nou had ik net een flesje kv gemaakt maar dit wilde hij niet hebben (gaf me stiekum wel een goed gevoel ;-)). Hij heeft er trouwens nooit moeite mee gehad als ik hem een keer een flesje gaf en bij papa en de oppas heeft hij altijd vol enthousiasme zijn flesje bv leeg gedronken.
Maar nu heb ik de volgende vragen:
Nu zit ik te denken om de flesjes kv en bv te mengen. En eerst maar te beginnen met zoveel mogelijk bv en dat langzaam te minderen zodat hij aan de smaak kan wennen. Goed idee?
En hoeveel moet ik geven? Hij drinkt meestal 6 voedingen op een dag. Als ik aan het werk ben krijgt hij daarvan 3 uit een fles en 3 live. Soms drinkt hij 2 flesjes en 3 live dus 5 voedingen. In z'n fles zit dan 200cc.
Nou las ik dat je niet meer dan 1 liter per dag moet geven. Moet ik dan 1 liter 6 voedingen verdelen? Dan kom ik op 165cc per keer.
En moet ik me nu echt aan een tijdschema gaan houden?
Ppfff moeilijk allemaal hoor! Hopelijk kunnen jullie me helpen!
|
|
|
Post by ingemvdylan on May 6, 2006 13:17:38 GMT 1
dit moet een nieuwe topic worden...hihi even opnieuw
|
|