|
Post by Suzanne mv Ryan on Apr 29, 2006 20:52:29 GMT 1
Ik heb best een beetje schuldgevoel dat ik ging stoppen met borstvoeding. Had het namelijk graag veel langer willen geven maar ja als je daar en tegen zoveel meemaakt en voeding geeft met omwegen is de keuze snel gemaakt tenminste voor mij dan. En als ik nu zie hoe goed Ryan is gegroeit van de fles en dat hij nu 'tevreden' is na zijn fles weet ik gewoon dat ik er goed aan heb gedaan om over te stappen. Ik weet nu al zeker dat als er een 2e kindje mag komen ik het gewoon weer ga proberen en hoop dat op betere voeding dan dat ik nu met Ryan heb gehad.
|
|
|
Post by maaike on Apr 29, 2006 21:12:27 GMT 1
Heel herkenbaar! Ik voelde mij ook ontzettend schuldig idd,en hoe iedereen ook zei dat dat niet nodig was...hielp niks!Maar nu ik zie dat ze met de fles hartstikke tevreden is en (hopelijk) goed groeit..is dat gevoel wel zo goed als weg!Heb toch 6 weken volledig de borst gegeven denk ik dan,en idd bij een 2e zou ik het ook weer proberen!
|
|
|
Post by Suzanne mv Ryan on Apr 29, 2006 21:21:54 GMT 1
ja ik 4 volledig maar Ryan vroeg toen 3 borsten (normaal 1) en zat 50 minuten met hem aan de tiet en toen was hij pas tevreden. Maar me tepels voelde ook niet meer lekker omdat hij er aan trok tijdens het drinken... maar mijn moeder en anderen zeiden jammer dat je bent gestopt maar hij heeft iig de belangrijkste melk voor het begin binnen gekregen en zo denk ik dan ook maar ;D
|
|
|
Post by maaike on Apr 29, 2006 21:44:20 GMT 1
Ja nou dat heb ik inderdaad ook!Ze hebben het gehad in ieder geval. En tis jammer,maar ik voelde me ook wel opgelucht...pfff idd niet meer een uur zitten met de kleine aan de borst(hoe intiem ook) En nu kan ik nog eens weg en kan mijn vriend een flesje geven,zonder dat ik eerst moet afkolven enz.
|
|
|
Post by Daphne + Daan on May 2, 2006 9:37:13 GMT 1
Hé Suus en Maaike, het is helemaal niet jammer hoor dat je bent gestopt. Je hebt enorm je best gedaan en je hebt gedaan wat elke goede moeder zou doen, kiezen voor het welzijn van je kind! Je kind moet ten alle tijden goede voeding krijgen en genoeg en als je dat om wat voor een reden niet lukt, dan neem je toch een beslissing. Borstvoeding is echt niet zaligmakend. Je bent gewoon een goede moeder en je hoeft je nooit schuldig te voelen om het feit dat je graag wilt dat je baby geen honger heeft en dat hij genoeg voeding krijgt!!!!
Knuffel van Daphne
|
|
|
Post by Suzanne mv Ryan on May 2, 2006 16:19:28 GMT 1
jaa ik weet nu ook dat ik er goed aan heb gedaan maar ja had het graag langer willen geven maar ik trok het gewoon aan alle kanten niet meer en ja deze flesvoeding is net pokon voor baby's ;D
|
|
Mieke van RijnRemans
Guest
|
Post by Mieke van RijnRemans on Sept 29, 2007 13:51:24 GMT 1
Hoi meiden, Schuldgevoel, ja dat herken ik wel. Ik heb me heel erg schuldig gevoeld toen ik na drie maanden modderen stopte met de borstvoeding. Volgens het CB groeide onze zoon niet hard genoeg, ik wie was ik om dat niet te geloven. Jaren later kwam ik er pas achter dat ik onjuiste informatie had ontvangen. Niet alleen over zijn groei, maar ook over tepelspeenverwarring, tepelhoedjes, de pil en zijn invloed op de borstvoeding en voeden op de verzoek of op de klok. Het was nog een godwonder dat het drie maanden goed was gegaan. Ik weet nu dat ik geen schuldgevoel hoefde te hebben. Ik had immers alle beslissingen genomen met de informatie die ik toen had. Ik heb er wel van geleerd. Toen ik weer zwanger was heb ik mij goed voorbereid op de borstvoedingsperiode en toen onze zoon geboren was zocht ik mijn informatie bij mensen waarvan ik wist dat zij de juiste informatie aan mij gaven. (Vereniging Borstvoeding Natuurlijk en La Leche League ). Tegenwoordig geef ik zelf informatie en luister naar de verhalen (soms tenenkrommend en dan zit ik zelf met de tranen in mijn ogen ) van andere vrouwen. Ik geef ze de juiste informatie en soms verwijs ik ze door naar andere zorgverleners. Over schuldgevoel heeft Jack Newman een mooi artikel geschreven. Jack is een kinderarts en expert op het gebied van borstvoeding. Hier kan je zijn artikel lezen : www.borstvoeding.com/aanverwant/maatschappij/borstvoeding_en_schuld.htmlGroetjes Mieke.
|
|
|
Post by calimenero mv Ingmar(6 apr 06) on Oct 26, 2007 8:58:24 GMT 1
Ik heb geen schuldgevoel, maar ik vind het wel heel jammer. Ingmar wilde zelf niet meer, dus dat maakt dat ik geen schuldgevoel heb, maar ik had nog graag heel wat maanden langer borstvoeding willen blijven geven. Helaas vond meneer het met 10 maanden genoeg. Ik hoop dat ons nieuwe wonder nog wat langer wil genieten van mijn melk!!
|
|
|
Post by Suzanne mv Ryan on Nov 6, 2007 12:54:11 GMT 1
Ik heb geen schuldgevoel, maar ik vind het wel heel jammer. Ingmar wilde zelf niet meer, dus dat maakt dat ik geen schuldgevoel heb, maar ik had nog graag heel wat maanden langer borstvoeding willen blijven geven. Helaas vond meneer het met 10 maanden genoeg. Ik hoop dat ons nieuwe wonder nog wat langer wil genieten van mijn melk!! Nou dat scheelt dan ook wel evengoed toch nog lang bv gegeven joh, mooi hoor
|
|