|
Post by Daphne + Daan on May 2, 2006 9:22:29 GMT 1
Je hebt heel veel verschillende flessen en spenen. Mijn advies is om verschillende spenen en flessen te proberen. Wij vinden dat de difraxfles opti het beste werkt voor Daan. Door die kromming krijgt hij veel minder lucht binnen waardoor hij minder krampjes krijgt. Daarbij gebruiken we een dentalspeen. De dental flessenspeen is voor baby’s die zich snel verslikken of die een sterke zuigkracht hebben. Het platte mondstuk en het gaatje aan de bovenkant voorkomt dat de huig geïrriteerd raakt. De medium dental flessenspeen is voor melk en pap of als small te langzaam gaat.
|
|
|
Post by Suzanne mv Ryan on May 2, 2006 16:20:46 GMT 1
ja ik zweer tot nu toe bij avent flessen omdat die een groot mondstuk hebben en ook gaat hier de lucht de fles in en niet in je kleintje ... en ja die speengroote is ook altijd wat Ryan drinkt heel snel zijn fles leeg dus die heeft nog nummer 1 en dat gaat prima
|
|
|
Post by ingemvdylan on May 4, 2006 21:16:52 GMT 1
Wij hebben ook de difrax flesjes met dezelfde spenen, vindt het alleen altijd zo'n geklooi om de speen er op de goede manier op te krijgen. Of zit ik gewoon te mutsen en is er een hele handige manier ? :-)
|
|
|
Post by Daphne + Daan on May 5, 2006 13:14:26 GMT 1
Als het goed is zie je een rondje op de speen en een streepje op het draaistuk waar de speen doorheen gaat. Volgens mij als je die twee op elkaar afstemt moet het goedkomen. Wij hebben nu de fles met een gat in het midden. Ideaal, want Daan houdt zelf z'n fles vast, dus wij hebben er geen last meer van. hihi
|
|
|
Post by maaike on May 11, 2006 12:40:46 GMT 1
Heee dat is handig inderdaad!!! Ik heb ook de aventfles..gaat goed. Alleen doet ze er wel meer dan een half uur over,en had het idee dat ze gewoon zo moe werd van dat harde zuigen,waardoor ze altijd in slaap valt bij de fles,en ik haar wel 10 keer wakker moet maken..Ze heeft nog speen nr. 2,zal ik gewoon nr. 3 proberen?Ze is nu 11 weken en die is vanaf 3 maand. Misschien dat het wat sneller gaat dan.
|
|
|
Post by Suzanne mv Ryan on May 11, 2006 13:07:55 GMT 1
valt te proberen meid je weet maar nooit ryan kan het dus niet aan die geeft het gelijk terug maar ook met speen 1 doet hij van een fles 210 ml nog 10 a`15 minten over
|
|
|
Post by Daphne + Daan on May 11, 2006 22:46:50 GMT 1
Je kan het altijd proberen om een grotere speen te gebruiken. Je kan ook even met een steriele naald in het gaatje van de speen prikken om de speen op te rekken. Is de melk ook altijd warm? Want als het afkoelt wordt de melk ook dikker waardoor het moeilijker is voor je beeb om op te zuigen.
|
|
|
Post by wowposter on Nov 8, 2008 8:06:11 GMT 1
|
|